´ik ga..neem mee´ 1.2 Tel je zegeningen! - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van Auke & Gerijanne Kapitein - WaarBenJij.nu ´ik ga..neem mee´ 1.2 Tel je zegeningen! - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van Auke & Gerijanne Kapitein - WaarBenJij.nu

´ik ga..neem mee´ 1.2 Tel je zegeningen!

Door: Geer

Blijf op de hoogte en volg Auke & Gerijanne

17 Juli 2014 | Panama, Bocas del Toro

Na belevenissen van afgelopen weken, hebben we zo vaak tegen elkaar gezegd ´wat bijzonder´. Vandaar de titel: Tel je zegeningen!

Om te beginnen, wilen we jullie bedanken voor jullie lieve reacties en berichtjes.

Bij ieder plaatsje dat we in Panama hebben bezocht, hebben we bepaalde herinneringen. Overall kunnen we zeggen "we fal in love".
Panama is ontzettend mooi groen en wat een vriendelijke mensen!!!
We hebben wel de tijd moeten nemen voor het reizen. We zijn vaak verkeerd gereden, doordat plaatsnamen zeer slecht tot niet worden aangegeven. Ook het niet beheersen van de Spaanse taal bracht uitdagingen met zich mee.
Verder hebben we veel nieuwe mensen/reizigers ontmoet. Mooie verhalen gehoord en leuke tips meegekregen.
En natuurlijk hebben we alle wedstrijden van het Nederlands elftal in plaatselijke pubs/ restaurants bekeken. Wat een spanning he?!

Het laatste plaatsje wat we in Panama hebben bezocht, heet Bocas del Toro. Een eilandengroep aan de Caribische oceaan. We reisden deze dagen samen met Eline. Een Nederlandse meid die met ons is meegereden vanuit Bouqete.
Samen hebben we een excursie geboekt waarbij we o.a. gingen deep boarden. Je gaat hiebij met een verkort body board snorkelen op snelheid en diepte. Na de uitleg zetten we onze duikbril op en... daar gaan we dan. Als je eenmaal doorhebt hoe het werkt, geeft het een vrij gevoel om zo snel en diep door het water te gaan. Ik geniet opeens minder van deze vrijheid, als ik doorheb dat mijn topje niet meer zo goed zit. Terwijl ik dit probeer te fixen (lees: een hand aan het bord, een hand bij mijn topje, proestend in het zoute water) verschijnt onze instructeur naast me. " Are you alright?" Em... NEE! Het middenstuk van mijn topje heb ik ondertussen in mijn hand en ik heb werkelijk geen idee wat ik nu moet doen. Kan die boot niet stoppen, vraag ik me af?! Ik mag me ook niet loslaten. Mozes (onze instructeur) geeft ook nog eens doodleuk aan "It´s okey, it does´nt matter for me". Haha.. nou dude, voor mij wel! Want jij zwemt met je Gopro van het ene naar het andere board. Na verwoede pogingen geef ik het op en laat mijn topje los. Daar ga ik dan. Vrij van mijn topje, duikend door het water. Dag koraal... dag visjes en tja.. dag Mozes. Ik schaam me enigzins als we na het deep boarden weer in het bootje stappen, maar ik kan er toch ook wel weer om lachen. Deze ervaring vergeet ik niet snel.

Zo, dat was het weer! Tot de volgende keer.
Adios Amigo´s

  • 17 Juli 2014 - 17:59

    Annemartine:

    Haha, wat een top verhaal! Dit vergeet je nooit meer.

    Veel plezier nog in costa rica

  • 17 Juli 2014 - 18:12

    Hendrik Kramer:

    Hey Auke en Geer leuk zo om alles te lezen van jelui en een goeie leer voor de volgende x geer hier in Portugal is ut ook geweldig nou spreek jelui snel weer in zurg dat jelui wier hiel huids thuis koemen groetjes familie Kramer in de van den bergen in de familie Gnodde

  • 17 Juli 2014 - 19:05

    Margot:

    Geweldig wat een mooi verhaal ;) fijn dat jullie zo genieten!!!!!!

  • 17 Juli 2014 - 20:25

    Janneke:

    We genieten met je mee.

  • 17 Juli 2014 - 22:25

    Marit:

    Hahahaha te leuk Geri-janne!

  • 18 Juli 2014 - 09:36

    Antje :

    Lieve Auke en Geer,

    Fijn om te horen dat jullie het goed hebben!
    Geniaal dit reisverslag! Haha ik zie het zo voor me!
    Jij met je topje haha!

    Nou geniet lekker verder!
    Dikke kus van ons!

  • 22 September 2014 - 15:42

    Eline:

    Hahaha ik moet er nu weer heel hard om lachen als ik dit verhaal lees en denk terug aan onze benarde positie! Heel veel plezier in Nieuw eeland kijk uit naar jullie verhalen daar.

Tags: Panama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Auke & Gerijanne

Actief sinds 30 Juni 2014
Verslag gelezen: 386
Totaal aantal bezoekers 15819

Voorgaande reizen:

16 September 2016 - 14 November 2016

Trans Mongolië Express

30 Maart 2015 - 30 Maart 2015

Filipijnen

18 December 2014 - 18 December 2014

Chili

21 September 2014 - 23 Oktober 2014

Nieuw Zeeland

28 Juni 2014 - 30 Juli 2014

NY, Panama & Costa Rica

Landen bezocht: