Trip 2, New Zealand - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Auke & Gerijanne Kapitein - WaarBenJij.nu Trip 2, New Zealand - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Auke & Gerijanne Kapitein - WaarBenJij.nu

Trip 2, New Zealand

Door: Kapitein

Blijf op de hoogte en volg Auke & Gerijanne

02 Oktober 2014 | Nieuw Zeeland, Wellington

Trip 2? How comes?
Auke heeft een baan waarbij hij afwisselend 6 weken werkt/ 6 weken vrij is. En ik? Ik heb geen vaste baan meer. De ideale combi om te gaan doen waar wij van genieten, namelijk REIZEN!
Willen jullie meegenieten met ons? Voel je dan vrij om onze verslagen te lezen en foto's te bekijken. Jaloers? Klik deze pagina dan nu weg ;)

Naja.. om heel eerlijk te zijn maken wij ook dingen mee die niet zo jaloersmakend zijn hoor. Zo hebben wij 36 uur lang moeten reizen om in Nieuw Zeeland te komen (inc. overstappen). De daarbij komende 11 uur tijdsverschil met Nederland, maakt dat we bij aankomst ' best wel' moe waren. We wanted to sleep!!

Slapen doen we in een Spaceship, dit is ons verblijf anex vervoersmiddel voor de komende weken (check de foto's). We zijn voorzien van een bed, kast, koelkast, dvd speler & gastelletje. Leuke en knusse manier van reizen, zeker een aanrader!
Het links rijden gaat prima. knipperlicht en ruitewisser uit elkaar houden is een grotere uitdaging :)
Met de LoneleyPlanet en kaart in de hand, zijn we iedere morgen benieuwd wat de nieuwe dag ons brengen gaat.

Tijdens het rijden blijf je kijken naar de steeds veranderende natuur. Groene heuvels vol met grazende schapen en lammetjes (ja, het is hier lente!), bloesenbomen, maar ook dennebomen en palmbomen. Grote diversiteit dus!

We zijn nu een week op het Noordereiland en hebben al veel gedaan en gezien. Hieronder een aantal van onze genietmomentjes.

Vermaak voor iedereen - hot wather beach (strand)
Wij zijn niet echte strandtypes, maar wat hebben wij ons hier goed vermaakt! Graaf een gat in het zand en het vult zich met warm water. Het is even puzzelen om de juiste temperatuur te bereiken, want dit varieert namelijk van steenkoud tot gloedje heet. We hebben zelf mensen mossels zien koken in het hete water! Of dit ook lekker smaakte??
Eenmaal klaar met graven, hebben we een paar uur heerlijk liggen relaxen.

Bijzonder - Stingray beach
1 a 2 meter vanaf het strand liggen groepsjes pijlstaartroggen in het water. Dit vindt Auke natuurlijk gaaf om te zien.

Natuur blijft ons verbazen - Gloeiwormen
Als ik op reis aan Auke z'n bes (oma) denk, moet ik vaak glimlachen. Zij zag het nut van reizen niet in en zei altijd 'er zijn overal bomen'.
Het klopt wel dat er op veel plekken in de wereld bomen zijn, maar deze zijn lang niet allemaal hetzelfde.
In Waitomo hebben wij de nachtwandeling Ruakuri boswandeling gedaan. Een wandeling, waarbij zo donker mogelijk het mooiste is. Dit klinkt pas logisch als ik je vertel dat er in dat donker allemaal piepkleine lichtjes zichtbaar worden. Geen sterren, maar gloeiwormen. Wow, wat vonden wij dit indrukwekkend!

De volgende dag hebben we samen met een aantal anderen een excursie gedaan, waarbij we een stukje van de 16 km. lange Waitomo Cave hebben ontdekt. Abseilen, met de stroom meedrijven, tubing, van rotsen afspringen en op watervallen klauteren. Het mooiste vonden wij het tubing gedeelte. Je mee laten drijven met de stroom, terwijl je in een band ligt. We drijven door een smalle grot, met een laag plafond. Doen onze lichten uit en worden overweldigd door duizenden kleine lichtjes om ons heen (gloeiwormen). Iedereen is stil en geniet van dit prachtige stukje schepping.
Bes Oale, wat hadden we je graag willen vertellen over onze ontdekkingen!

Alpin Crossing
Daghike van 19 km. met onderweg een prachtige vergezichten (zie de foto's).

Nu zijn we in Wellington. Vanuit hier willen we de oversteek richting het Zuider eiland maken.

Sweet as ;)
Groetjes Auke & Geer

• 02 Oktober 2014 - 04:15

Jacoline:

Wow, supergaaf om te zien! Geweldig dat jullie dit zo kunnen doen, geniet er maar van!

• 02 Oktober 2014 - 07:00

Janneke Brouwer:

Wat ziet het er geweldig uit. Die foto met die witte auto en dat kookstelletje deed me erg denken aan de reis van opa en oma naar Ierland vijftig jaar geleden. Pas goed op jullie zelf en voorzie ons van mooie verhalen. Liefs Janneke

• 02 Oktober 2014 - 07:07

Antje:

Top hoor!
    Fijn dat jullie het zo goed hebben, en zo genieten!
    Leuk busje

• 02 Oktober 2014 - 07:41

Myrna:

Geer!

Wat gaaf om te lezen! Herinneringen van een paar jaar geleden komen weer boven! Wat een gaaf land en wat zien jullie prachtige dingen! Geweldig! Het zuider eiland is, je kan het bijna niet voorstellen, nog indrukwekkender!!! Geniet ervan samen!

Liefs

• 02 Oktober 2014 - 09:13

Judith:

Hey buurtjes wat leuk om te lezen dat jullie het zo naar de zin hebben en wat lijkt me dat allemaal geweldig om mee te maken ik zou zeggen geniet ervan zolang het kan en een behouden reis Toegewenst Gr Albert En judith

• 02 Oktober 2014 - 11:28

Jan En Alice:

Bes Oale kijkt vast met jullie mee, en schudt dan haar grijze hoofd....:).
    geniet er lekker van met elkaar.
    gr. Jan en Alice

• 02 Oktober 2014 - 11:34

Mirjam:

Heel gaaf Geer, wat geweldig om te lezen en inderdaad ook wel een beetje jaloersmakend. Maar het is jullie echt gegund! Wat een gave auo zeg, echt tof! Ik hoop nog meer mooie verhalen van jullie te horen en als jullie weer terug zijn het tweede mooie fotoboek natuurlijk te bekijken. Geniet samen.

Liefs Mir

• 02 Oktober 2014 - 13:57

Regida:

Hai geer en Auke

Wauw!!! wat een ervaring weer om mee te mogen maken!!

Geniet er lekker van jelui en hou ons maar op de hoogte!

Groetjes Marina en Regida

• 02 Oktober 2014 - 16:25

Corrie Olink:

Geweldig om te zien! Ik kijk uit naar het vervolg!
    Groet,
    Corrie

• 02 Oktober 2014 - 23:29

Mineke:

heerlijk om zo mee te reizen geniet ervan

• 05 Oktober 2014 - 14:47

Sijtje Kapitein:

wat fijn om te lezen en te zien hoe geweldig jullie het daar hebben.
    geniet voor ons allen dan beleven wij het ook een beetje .
    groetjes je va en moe

• 05 Oktober 2014 - 21:58

Tante Lilian:

Dag Auke en Geri-Janne, oh wat gaaf is dit! Mooi om te lezen dat jullie zo genieten. Ga zo door zou ik zeggen. Dikke poes van ons.

• 12 Oktober 2014 - 10:19

Jan Van De Craats:

Echt uniek wat jullie doen. Leuk om te volgen. Maar natuurlijk veel veel veel leuker om te doen. Geniet van het moment.