Trip 4 - Reisverslag uit Panglao, Filipijnen van Auke & Gerijanne Kapitein - WaarBenJij.nu Trip 4 - Reisverslag uit Panglao, Filipijnen van Auke & Gerijanne Kapitein - WaarBenJij.nu

Trip 4

Door: Kapitein

Blijf op de hoogte en volg Auke & Gerijanne

30 Maart 2015 | Filipijnen, Panglao

Zon, zee en eilanden... Wij zijn in de Filipijnen!

Het land van goedlachse en vriendelijke mensen;
Het land van BBQ en Karaoke;
Het land van hanengevechten en tricycles.
Een land wat ons opnieuw verwondert, ons onderdompelt in (voor ons) nieuwe gebruiken, gewoonten en prachtige natuur.
De plaatjes die je op Google tegenkomt, als je Filipijnen intikt, kloppen!! Witte stranden, wuivende palmbomen en helder blauw water.
En dat blauwe water kan niet on-ontdekt blijven natuurlijk . We besluiten, vrijwel aan het begin van onze reis, te starten met een cursus 'open water', zodat we daar de rest van de trip van kunnen profiteren. We blijken het allebei hartstikke leuk te vinden en we genieten van de cursusdagen.
Port Barton, de plek waar we verblijven, is vrij rustig en back to basic. Onze slaapkamerwanden zijn zo dun dat het maanlicht 's nachts naar binnen schijnt door het gevlochten bamboe.
"Niet in een sterrenresort, maar in een sterrenkamer" grap ik tegen Auke. Bovendien heeft deze kamer een aantal extra's, zoals; gewekt worden door hanen(lees m.v), honden, karaoke en ratten, een koude douche en stroom van 6:00-24:00.
Na de eerst nacht vragen we ons af of we hieraan kunnen wennen, maar aan het einde van ons verblijf slapen we verrassend genoeg door het eerste hanengekraai heen.
Ons ritme verandert en dat is prima, want om half zes komt de zon op en rond half zes 's avonds wordt het donker.
Naast Port Barton duiken we ook op andere plekken. In Damuquete doen we onze advance course, zodat we (officieel) ook dieper mogen duimen. We genieten van de koraaltuinen, grote schildpadden, zeepaardjes, grote scholen sardientjes en... Eigenlijk te veel om op te noemen. Alles is nieuw voor ons en dus indrukwekkend.

Ook het binnenland moet natuurlijk ontdekt worden. We rijden rond op een brommer en laten de wind door onze haren wapperen. Terwijl de rijstvelden en de palmbomen aan ons voorbij schieten, zien we lachende gezichten en zwaaiende kinderen (en volwassenen ).
We ontmoeten nieuwe mensen en genieten!

Natuurlijk staat in dit verslag maar een stukje van wat we de afgelopen weken hebben meegemaakt. Ook merken we dat we snel wennen aan het Filipijnse leven. Opvallende dingen worden al snel normaal. Natuurlijk kunnen we onze ogen niet sluiten voor de armoede die we (naast de welvaart) om ons ervaren. We zien wel dat de mensen hierdoor enorm vindingrijk en tevreden zijn!

Tot zover ons eerste reisverslag! Hopelijk geven de foto's beeld aan ons verhaal.
Lieve groet, Auke en Geri-Janne

• 30 Maart 2015 - 16:51

Mineke:

hallo ben blij dat jullie zo genieten en wij vanaf het hooiland mee genieten kunnen gr ome jan &tante mineke

• 30 Maart 2015 - 19:25

Sijtje Kapitein:

Prachtige foto s, geniet er maar lekker van. Groetjes je moeder

• 30 Maart 2015 - 19:58

Mirjam Van Slooten :

Hele mooie foto's! Weer wat voor op mijn bucketlist.. Geniet er lekker van! Groetjes

• 31 Maart 2015 - 15:21

Liedy:

Wat een prachtige natuur daar! 'k weet zeker dat dit land bij de top 3 van jullie lijstje gaat staan. Nog geen spannende avonturen beleefd? groetjes Liedy

• 15 April 2015 - 23:34

Maria:

Top foto's en wat gaaf om de verhalen te lezen!!