3.2 Chili is chil... brrr - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Auke & Gerijanne Kapitein - WaarBenJij.nu 3.2 Chili is chil... brrr - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Auke & Gerijanne Kapitein - WaarBenJij.nu

3.2 Chili is chil... brrr

Door: kapitein

Blijf op de hoogte en volg Auke & Gerijanne

20 Januari 2015 | Chili, Santiago de Chile

Ons laatste dagje Chili is aangebroken!
Onze maand door Chili is voorbij gevlogen!

Terugkijkend op afgelopen weken kunnen we zeggen dat we heel wat uurtjes in de bus hebben gezeten. Toch vonden we dit niet vervelend. Het is een onderdeel van de reis, waarbij we de natuur steeds hebben zien veranderen. Van hoge bergen, naar vulkanen, kale vlaktes, gletsjers en besneeuwde bergen.

Hoe verder we richting het zuiden trokken, hoe kouder het werd. Bijzonder vonden we de minimale regenachtige dagen :) en de STERKE windstoten in Torres del Paine. De wind was zo hard en sterk, dat we ons ergens aan vast moesten houden! Bovendien moest je je lichaam goed bedekken, anders werd je gezandstraald.

Qua eten hebben we wel even moeten wennen. In de restaurantjes is veel patat en weinig groente te vinden. Ook het fruit en de groente in de supermarkten liggen er rottend bij.
Gelukkig hebben we naast patat ook hele lekkere nieuwe gerechten leren kennen. M.n. Empanada, Ceviche, Curanto, Pisco Sour en Chileense wijn vinden wij erg lekker!

Verder hebben wij de mensen ervaren als super chil. Een bus die om 20:00 uur hoort te vertrekken, gaat pas om 20:45 rijden. En dan tussendoor stopt hij ook nog, omdat de buschauffeur wil luchen.
Gek genoeg went dit snel en pas je je reisstijl hierop aan.
Bovendien zijn de mensen ook zeer gastvrij.
Hieronder een van de verslagen uit ons reisboekje.

WOENSDAG 7 JANUARI
We worden rond half 9 wakker en draaien ons nog lekker even om, tot de eigenaar van het hostel binnenkomt en aangeeft dat we om 10:00 uur uit moeten checken. Hmmm... we hebben geen plannen voor vandaag en het dorpje zag er ook niet heel levendig uit.
We mogen onze backpacks in de keuken laten staan, zodat we daar niet de hele dag mee hoeven te zeulen. Terwijl wij nog snel even onze berichten checken, komt de eigenaar binnen en begint in het Spaans tegen ons te praten. We begrijpen 'bier, wijn, kom mee, eten'. We knikken wat en lachen met hem mee, maar begrijpen eerlijk gezegd niet wat hij nou precies allemaal vertelde. Niet veel later komt hij binnen en zegt 'vamos' (laten we gaan). Ietswat verward besluiten we (samen met nog een vriend van hem) mee te gaan, we hadden verder toch geen plannen. In de auto brabbelt hij wat over bier en wijn en bij de supermarkt moeten we eruit. We snappen er niets van. Stuur hij ons er om 10 uur in de ochtend op uit om drank te kopen? Of wil hij ons gewoon weg hebben uit zijn hostel??
Gek genoeg lopen we de supermarkt in en spieken door een raampje of hij inderdaad wegrijdt en ons acherlaat. In plaats daarvan komt hij zelf ook de supermarkt binnen en helpt ons kiezen van een goede wijn en bier.
We rijden naar een boerderij met heel veel grond eromheen! Groente, fruit, bloemen, dieren... deze hosteleigenaar-boer is niet dom!
Als wij de boerderij binnengaan, wordt de oven aangestoken en probeert Auke wat in het Spaans te communiceren. Er is ondertussen een oudere man bijgekomen en zo zitten we met z'n 5-en aan tafel. We krijgen het over paarden en niet veel later zit ik op een paard! Haha.. ik mag rijden waar ik wil, zolang ik maar niet op de gewassen kom. Dit vind ik gaaf!
Na het paardrijden gaan we eten en wijn drinken. (vlees, sla, aardappels, brood, wijn, wijn en wijn :).
Als toetje worden we rondgeleid tussen de kersenbomen. Er zijn wel 10 verschillende soorten en we mogen zoveel proeven als we willen. Oooo... wat smaakt dat goed! De oude man komt met twee emmertjes aangelopen en we helpen hem mee met plukken.
Daarna lopen we nog wat rond, kletsen nog wat en dan is het tijd om weer terug te gaan naar het hostel.
De vriend van de hosteleigenaar blijkt onze buschauffeur voor die avond te zijn.
Dit was een hele leuke dag, wat een gastvrijheid!

Wij hebben een TOP reis gehad, leuke mensen ontmoet en onze backpacks weer gevuld met een heleboel mooie ervaringen.

Adios!

• 20 Januari 2015 - 17:38

Mineke:

goeie reis terug

• 20 Januari 2015 - 22:50

Jannie:

superveel beleefd en met jullie koffer vol verhalen en ervaringen,'kijken wij ernaar uit deze met jullie te delen........liefs en goeie reis.

• 20 Januari 2015 - 23:14

Maria:

Wat leuk om jullie's verslagen te lezen, top reis gehad zo te zien. Thanks dat we zo mee mochten genieten. Nu bezig met de voorbereidingen van de fillipijnen? ? gr jacob en maria

• 23 Januari 2015 - 12:07

Eline:

Leuk hoor om jullie avonturen te lezen! Wat hebben jullie al mooie reizen gemaakt ben benieuwd naar de volgende!